top of page

Když se z nástroje stane zbraň

Teorie o tom, že lidé narození v jednom období mají společné rysy se objevovala v historii různě. V roce 1991 autoři William Strauss a Neil Howe vydali knihu "Generations: The History of America's Future, 1584 to 2069".Termín "Mileniálové" byl poprvé použit Williamem Straussem a Neilem Howem v roce 1987.

A mám takovou fantazii, nebo snad naději, že třeba tohle všechno vzniklo, abychom se mohli víc pochopit. To vnímám, že jediný smysl všech prací o různosti, ať je to teorie o generacích, nějaká osobnostní typologie nebo znamení v astrologii. Pomáhá vnímat, že i když je ten druhý jiný, je i on OK.

Hlava má nejraději, když je všechno stejné, protože jinak ji plaší, že třeba jenom jedno z toho je v pořádku – správné. A proboha ať jsem v pořádku já. A tak se z nástroje pro porozumění stane zbraň pro vysvětlení, proč jsem v pořádku já.

A konečně víme, jak to mají ty různé generace. Popisy, velké teorie, návod na všechny generace světa. No oni jsou takoví a makoví. Do slovníku se prosazuje víc hodnocení, posuzování a odsuzování. A proto… nepracují, neposlouchají, nechtějí, to co chci já, chtějí něco, co se mi nehodí (třeba vědět smysl, dodržovat pracovní dobu, mít čas na jiné věci než práci). No pokud máte hlavu na krku správně, tak vás začne napadat…

·       Je to v různých zemích různě?

·       Je to v různých rodinách různě?

·       Může to mít každý jednotlivec jinak?

Třeba Franta od sousedů by je sice generace, která by podle návodu neměla být pracovitá a důsledná, ale ono mu to dost jde.A Lojza by měl být podle teorie dost technologicky mimo, ale chodím k němu na radu když nevím co je zase s telefonem.

No a když na to chceme jít od podlahy, tak bychom se v tom měli vzdělat. Uděláme kurz, kde se potkáme a budeme si o nich povídat. A budou tam i ty jiné zpropadené generace? No ty tam nebudou. Aha. Tak u toho být nechci. Dialog generací je skvělá věc. Můžeme se od sebe dost učit. A aby to byl dialog, tak u toho musí býtJ A zahodit všechny teorie o tom jací jsme a objevovat to spolu. 

Protože když si čistě náhodou najdete jací byste měli podle téhle teorie být a najdete si, jací by měli být ostatní, a rozhlédnete se kolem sebe, tak zjistíte, že to zase tak jednoduché není. Najdete víc důkazů, kdo se téhle teorii vymyká, než těch, které to potvrzují. To, že ti mladší neposlouchají a jsou drzí říkal i pračlověk v jeskyni. To, že když bude .... doplňte si sami podle generace (koukat na televizi, hrát videohry, hrát PC hry, koukat do telefonu, škoda, že s děrnými štítky nebylo tolik zábavy) tak z něj nic nebude, je věta ošoupaná roky, a pořád jako zázrakem z nich nakonec něco je. 

Inspirovat se teorií generací a vnímat, že jsme různí, je super. Bavit se o tom společně a inspirovat se, jak to kdo máme. Jak to mají různé věkové kategorie – SKVĚLÉ.

A teorie o generacích? Podobně jako Werichův Čochtan s přesností – kdyby byla mha, stála po kolena ve vodě a měla košík na hlavě, tak by se dalo říct, že támhle někde stojí pěkná ženská. 


EVA MOHAPTOVÁ





ree

Komentáře


Komentování u tohoto příspěvku již není k dispozici. Pro více informací kontaktujte vlastníka webu.
Nejnovější příspěvky
Archiv
Hledání podle štítků
Následujte nás
  • Facebook Basic Square

Kontakt

p (2).jpg

Kateřina Schediwá

komunikace se zákazníky
projektů vzdělávání firem
tel.: +420 773 562 888
e-mail: schediwa@akademiesro.cz

Děkujeme. Zpráva byla přijata.

  • Facebook

V roce 2025 dochází k čerpání dotace z Výzvy č. 464 Kreativní vouchery III v rámci Národního plánu obnovy – iniciativa Kreativní vouchery komponenty 4.5. Rozvoj kulturního a kreativního sektoru s názvem: Digitální propagace vzdělávacích produktů Akademie Libchavy.


Projekt je realizován za finanční spoluúčasti Evropské unie prostřednictvím Národního plánu obnovy a Ministerstva kultury České republiky.

Logo1.jpg
Logo2.png
Logo3.jpg

V roce 2024 dochází k čerpání dotace z Výzvy č. 0461 – Kreativní vouchery v rámci Národního plánu obnovy – iniciativa Kreativní vouchery komponenty 4.5 Rozvoj kulturního a kreativního sektoru s názvem: Akademie Libchavy_KV24.

Projekt je realizován za finanční spoluúčasti Evropské unie prostřednictvím Národního plánu obnovy a Ministerstva kultury České republiky.

Logo1.jpg
Logo2.png
Logo3.jpg

Projekt s názvem: FVE AKADEMIE Libchavy s.r.o., číslo projektu: CZ.31.3.0/0.0/0.0/22_001/0006982 je spolufinancován Evropskou unií.

 

Cílem projektu je snížit spotřebu elektrické energie dodávané ze sítě z tradičních zdrojů díky využití energie z obnovitelného zdroje, čímž dojde ke snížení dopadu podnikatelské činnosti na životní prostředí v podobě snížení produkce emisí CO2 při výrobě el. energie. Cílem projektu je instalace fotovoltaické elektrárny včetně bateriového úložiště.

Logo1.jpg
Logo2.png

Projekt s názvem Koučování pro život, číslo projektu: 2024-1-CZ01-KA210-ADU-000253217 je spolufinancován Evropskou unií.

 

Cílem projektu je podpořit partnerství mezi Akademií Libchavy a Via Institute, které synergicky obohacuje vzdělávání koučů obou těchto organizací. V rámci tohoto projektu vznikne online kurz základů koučování, který poskytne účastníkům seznámení s principy a dovednostmi pro využívání koučovacích postupů v každodenním životě. Kurz bude zdarma a dostupný široké veřejnosti. 

 

Projekt je realizován za finanční spoluúčasti Evropské unie prostřednictvím programu Erasmus+.

Horní Libchavy 127, 561 16 Libchavy tel.: +420 774 549 377 www.akademiesro.cz

bottom of page